Hannet in the USA!

12 dagen te gaan :(

Hallo vriendjes en vriendinnetjes!

Nog 12 dagen.. het voelt echt raar hoor, te bedenken dat ik over een poosje weer thuis op de bank zit. Heb er een heel erg dubbel gevoel over, aan de ene kant heb ik er natuurlijk ongelofelijk veel zin in, maar ik wil alles in Amerika natuurlijk ook niet zomaar achterlaten. Heb hier zo’n leuke tijd gehad!
Kan me nog zo goed herinneren dat ik op Schiphol stond met mijn koffertje in de hand; naar Amerika voor 10 maand! En nu ben ik er alweer bijna weer..

Oke, even weer aan het begin beginnen: De musical!

De week voor de musical noemen ze hier tech-week, ook wel hell-week genoemd. Dat houd in dat we elke avond om 17.00 uur aanwezig moesten zijn, en de hele show moesten spelen alsof het echt was (dus inclusief make-up, kostuums, orkest etc.) en dan waren we rond half 11 eens een keertje klaar om weer naar huis te gaan. Een zware week dus! Iedereen was ook de hele week aan het slapen in de klas, want thuis kregen we geen slaap! Ons hele leven draaide om de musical. En natuuuuurlijk moest mijn stem ook weer moeilijk doen, maar door mijn intensieve thee-dieet is het allemaal goed gekomen!

Vrijdagavond was het dan zover: de eerste show! Waaaaat was het leuk! Haha, het ging heel goed. Een paar kleine foutjes, maar daar doe je toch niks aan. In ieder geval heel veel leuke reacties gehad. Na de show gingen we met de hele cast naar een bar in de stad (zonder alcohol uiteraard) en hebben we daar nog even gezellig een paar uurtjes gezeten. Daarna bleven we met een paar meiden ergens slapen. Zaterdagmiddag heeft iederen geloof ik de nodige slaap ingehaald, want in de avond mochten we weer op de planken staan. Deze show ging het beste van de 3 geloof ik. Na de show hadden we uiteraard weer een feestje; dit keer bij iemand thuis! Het was echt super gezellig. Rond een uur of 2 waren we thuis, en kon ik lekker mijn bedje in.
Zondagochtend gingen Sheryl, Keith, Oma en ik ergens ontbijten en daarna metteen door naar school om de laatste show te spelen. Ook deze show ging heel goed, en het publiek was heel erg leuk! En toen was het afgelopen en moest iedereen even lekker overdreven huilen (ik ben ondertussen ook al flink Amerikaan, dus ik deed ook gezellig mee!) Het was natuurlijk ook even raar dat het allemaal over was, 9 weken heel hard werken. En voor mij was het ook heel erg dubbel, omdat ik natuurlijk ook bijna weer naar huis ga. Daarna moesten we met zijn allen de hele set afbreken, want het podium moest weer normaal zijn voor maandag want er was een band-concert. Toen het theater weer helemaal leeg was, hadden we een klein etentje met de hele cast en hebben we alles leuk afgesloten.
De musical is echt een van de leukste dingen die ik hier heb gedaan. Ik heb door de musical zoveel leuke mensen ontmoet, en heeel veel nieuwe vrienden gemaakt. En het was nog een donders goede show ook! (er komt een dvd, wees gerust haha).

Maandag viel iedereen geloof ik in een gat, want er was ineens weer tijd om niks te doen haha. Ik heb de hele week lekker na school op de bank gelegen en niks gedaan en dat was ook wel weer even lekker! Geen gehaast: Helemaal niks!

Het weekend erna gingen we naar de camping in Indiana haha. Sheryl wou altijd al heel graag eens kamperen, en ik ben de moeilijkste niet, dus zijn we met de auto naar Indiana gereden. We zijn vrijdag aangekomen, en hadden we nog net tijd om de tent op te zetten voordat het donker werd. Toen hebben we een film gekeken en zijn we gaan slapen. Zaterdag hebben we 3,5 uur (!!) gelopen in het park naast de camping. En het was echt heel mooi. Plaats wel wat foto’s! Daarna hebben we lekker de hele dag niks gedaan, en lekker voor de tent gezeten met een kamp vuurtje en wat muziek, wat leuk!

Oja trouwens, als jullie denken dat de buitenlanders in Nederland irritant zijn dan hebben jullie nog nooit een groep Mexicanen naast je gehad op de camping. Oh mijn God, wat zijn ze vervelend. Het zijn iets van 5 gezinnen met minstens 15 schreeuwende gadverdarregies (papa haha) die allemaal bij elkaar zitten met heeeele harde muziek.

Zondag gingen we nog even lopen en niks doen, en toen weer in de auto terug naar Springfield, Illinois. En toen begon mijn laatste weekje op Amerikaanse High School. Dat was wel raar, want ik vind school hier stiekem best leuk. We kregen ook ons jaarboek binnen, echt super leuk met allemaal foto’s van het hele jaar! En achterin het boek hebben ze een paar lege pagina’s en dan schrijven al je vrienden er een stukje in over jou , echt heel leuk om later terug te lezen : )

De zaterdag erna was PROM! Whaaa leuk! Nouja, voor en na was leuk, want amerikaanse feesten vallen echt tegen. Maaar even aan het begin beginnen;
Rond een uur of 2 hadden we met een paar meiden bij iemand afgesproken om samen ons haar en make-up te gaan doen en de mooie jurken aan te doen. Daarna ging ik naar huis om foto’s te maken met Sheryl en toen kwam mijn date me ophalen bij me thuis! Ik had echt een leuke date, en het was een goede vriend van me dus het was ook niet ongemakkelijk ofzo. Duuuus heel fijn! Daarna gingen we in de auto naar iemand anders’ huis om daar foto’s te maken met de hele groep (20 man) en toen gingen we Thai eten. Ons groepje waren allemaal choir students, dus toen we moesten wachten op een plekje in het restaurant hadden we nog even een concertje gegeven voor de rest van de mensen haha echt heel erg grappig. Kregen trouwens wel applaus! Toen het eten op was gingen we naar het grote hotel waar het ‘feest’ was. Nou ik vond het dus geen donder aan, maar ik ben geloof ik ook veelte simpel voor zulk soort dingen. Het komt erop neer dat iedereen met zijn eigen date aan het ‘dansen’ is in een zaaltje waar ongelofelijk slechte muziek gedraait word. Niet mijn ding dus. Maaar wel leuk om iedereen te zien in een mooie jurk en pak! Na prom heb je after-prom. Dat was op school, en het was gewoon allemaal spelletjes. Maar het was wel echt heel leuk, omdat iedereen ook echt heen gaat! Ze hadden van die grote springkussens, lasergame etc. (Je moet wat als je geen alcohol mag) En na after-prom hadden we after-after-prom bij iemand thuis! Gewoon een feestje dus.. En toen was het zomaar 7 uur ‘s ochtends en waren we allemaal heeeel moe, dus vielen we allemaal in slaap op de bank/vloer. Einde.

Deze week waren examens op school. En dat is hier echt een lachertje, haha wat makkelijk. Geen stress dus! En we waren lekker elke dag vroeg vrij, dus veel tijd om lekker van het weer (33 graden maar liefst) te genieten.

EN NU HEB IK ZOMERVAKANTIE! Hihi, jeeeej. Vandaag lekker in de auto getourt met vriendinnen, en gewinkelt. En ik heb vandaag voor het eerst onder de zonnebank gelegen, whoehoe. Moet natuurlijk wel terug komen met een beetje kleur. Vanavond gingen we lekker in de hot tub zitten. Heb best nog wel een goed leven hier haha.
Nou, ik ga nu lekker genieten van mijn laatste 12 dagen in Amerika! En ik spreek jullie allemaal heeel snel weer.. (veelste snel eigenlijk)

Whaaa, ik wil nog niet weg :(

Ik schrijf de maandag voordat ik thuis ben wel even weer een blog, want ik moet 5 uur lang alleen op het vliegveld wachten in Chicago.. Gezellig! Dus dan heb ik wel weer tijd.

Ik ga nu lekker genieten van Amerika zolang het nog kan!

Adios, en tot snel!! (heel snel hihi)

Veel liefs!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active