Hannet in the USA!

Februari: Skieen en weer veel muziek!

Haaaaaaaay!

Ik laat ook weer eens wat van me horen! Tijdje geleden alweer..

Ik kwam er laatst dus achter dat ik over 3,5 maand alweer met beide beetjes aan de andere kant van de oceaan sta, en daar schrok ik dus echt even van! Het voelt echt raar om erover na te denken dat ik al deze leuke mensen hier niet meer ga zien.. Maar dat duurt nog een poos, dus nog niet over nadenken!
Ik kom 5 Juni om half 10 aan trouwens! (voor alle mensen die me graag op willen wachten in Nederland, haha). Ik hoop wel dat mijn Nederlands een beetje beter word, want volgens mama zijn ‘verstandelijker’ en ‘Jappanner’ geen goede Nederlandse woorden! (oeps..)

Ik moet even denken wat ik allemaal uitgevoerd heb de afgelopen weken. Vast niet veel, want zoals ik altijd al zeg; zo spectaculair is het allemaal niet meer. Ik ga naar school van maandag tot vrijdag, en de weekenden zijn ook niet heel speciaal. Oke ik ga even heeeel hard denken..

De eerste repetitie voor de musical hebben we er ook al opzitten! Het was eerst meer een soort ‘vergadering’ en ze legden alles uit wat ons te wachten staat! Daarna gingen we met de hele cast (ong. 30 man!) het openingsnummer instuderen. Het klinkt echt super goed al! Ik heb echt super veel zin in de aankomende weken, want het is allemaal super goed geregeld en het klinkt allemaal super leuk!

Haha, ik zie net dat ik het woord super wel heel vaak gebruik.. Overdreven Amerikaan ben ik ook!

Maaaar in ieder geval, ik ben gestopt met showkoor. Ik had er eigenlijk geen lol meer in, en de lerares was ongelofelijk ongeorganiseert en niks liep goed, en er was allemaal drama. Kort samengevat: Ik was er gewoon klaar mee. Wel jammer, want ik had een solo nummer voor competitie, maarja doe je niks aan! En ik ga het straks toch heel druk hebben met de musical, dus misschien is het ook wel beter!
Maar nu hebben we natuurlijk weer een ander probleem, want nu wil ik eigenlijk wel graag voetbal doen naast de musical. Whaaaaaa zoveel te doen, zo weinig tijd!

Om even van de hak op de tak te springen; ik heb vorige week geskied! Wat leuk was dat! Ik sliep de nacht ervoor bij Lily. Natuurlijk gingen we veelste laat naar bed en moesten we veelste vroeg weer opstaan, want we moesten om 6 uur ‘s ochtends in de bus zitten. Lekker slapen in de bus dus! Na en busrit van 3,5 uur kwamen we aan in een klein stadje bovenin Illinois, en daar hadden ze 5 kleine pistes, een soort skihal in de buitenlucht! Ik was natuurlijk vet teleurgesteld want ze hadden mij wijs gemaakt dat we naar Wisconsin gingen naar de bergen, en dan vallen die kleine heuveltjes toch wel heel erg tegen. Haha, in ieder geval; daarna gingen we skies en schoenen huren en dan de bergen (heuvels) op! De eerste afdaling was toch best wel eng, want de laatste keer dat ik ben wezen skieen is zes jaar geleden (geloof ik). Maar ik had het overleeft, obviously! Daarna zijn we nog een paar keer de berg (heuvel) afgegaan en toen zijn we gaan lunchen! Er was echt zo’n gezellig restaurantje met een vuurkorf en lekker eten PLUS warme chocolademelk, echt heel leuk! We waren met een groep van 15 man geloof ik dus we hebben daar een poos gezeten in het zonnetje, want het was ook nog eens super lekker weer. Na de lunch gingen we nog een paar keer naar beneden, en na een poosje had ik eindelijk alle moed verzameld en gingen we de zwarte piste proberen (FAIL!) haha slecht idee! Ik stond met mijn grote mond natuurlijk vooraan. Maar toen ik over het randje naar beneden keek bedacht ik me dat het toch niet zo’n goed idee was! Helaas dachten mijn skies daar een beetje anders over, en die waren dus al onderweg naar beneden! Haha, ik ben dus letterlijk rollend van de berg afgegaan. Ook nog eens mijn skies+stokken verloren onderweg, dus ik mocht de berg weer oplopen toen ik beneden was! Na 15 minutren gekloot te hebben op de zwarte piste werd ik warm onthaald door mijn vriendjes en vriendinnetjes die mij allemaal keihard aan het uitlachen waren haha. Gelukkig was ik niet de enige die dag die een val gemaakt had, want Lily lag een paar minuten geleden nog in de modder! Rond 4 uur was het genoeg geweest, en gingen we allemaal weer in de bus terug naar Springfield! Na een tijdje in de bus gezeten/geslapen te hebben kregen we allemaal toch wel heel erg honger en zijn we dus gestopt bij een italiaan en hebben we lekker gegeten! (soep, broodjes, tortellini en een taartje voor 13 dollar! Lang leve Amerika!) Toen we thuis waren was ik helemaal gesloopt en ben ik dus metteen gecrasht op mijn lekkere bedje!

Vandaag hebben Sheryl en ik geholpen met een Prom-Dress sale van een van de scholen in de stad! We moesten alle jurken op maat en kleur hangen, en het waren er meer dan 400! Druk dus! Toen alle mensen weg waren mocht ik een paar jurken passen, en ze waren echt heel goedkoop! Een paar leuke hele leuke jurken gezien, maar dé jurk zat er toch niet bij! Wel een leuke dag gehad.

En dat was geloof ik alles van de afgelopen weken! In ieder geval, alle hoogte punten.

Papa en mama komen over 5 weken weken, en daar kijk ik natuurlijk ongelovelijk naar uit! Ook gaan Sheryl en ik over 4 weken een weekendje naar Chicago met een ander gezin (met het Duitse meisje). We hebben echt een super mooi hotel in de binnenstad mét uitzicht over de skyline! Echt heel leuk! Het gezin dat meegaat heeft een zoon in Chicago wonen, dus zij komen daar vaak en kennen de stad dus goed. Dus we hoeven niet bang te zijn dat we verdwaalt raken!

Morgen vroeg komt Patti me ophalen en gaan we ontbijten met alle exchange students in de stad. Gaat vast ook wel weer gezellig worden! Verder heb ik geloof ik vrij weinig op het schema staan..

Dat was het weer voor nu!
Ik hoop dat ik jullie niet teveel verveeld heb met mijn leuke verhaaltjes..

Heel veel liefs uit Amerika!

(Foto’s volgen!!!)

Ik ben trouwens al echt amerikaan, want ik ga soms al naar school in een trainingsbroek, slippers (+dikke sokken) en een dikke trui (dat kan in Nederland noooooit).
Ook doen ze hier elke dag voordat de les begint de ‘Pledge of Allegiance’: dan staat iedereen op, hand op je borst en gericht naar de Amerikaanse vlag, en dan zeggen ze een rijmpje. En die kan ik ook al meedoen uit mijn hoofd! Haha, ik ben trots op mezelf, ik ben goed ingeburgerd onderhand!

Ik zal binnenkort wel even een blog maken over de ‘Typische Amerikaan’ en hoe Amerika écht is!

Reacties

Reacties

jopie

hee Hannet, leuk weer je verhaal! wij gaan morgen nog een paar dagen skieen, en do 8 mrt en vrij 9 mrt heb ik m'n musical voorstellingen....jij ook veel suc6 daarmee dan!
groetjes tante Jo

Hannet

Hey Jopie!
Wat leuk! waar gaan jullie skieen?:)
Welke voorstelling doen jullie dit jaar?
Volgend jaar kom ik wel weer kijken!!
Groetjes!

jopie

we gaan 4 dagen naar Sauerland...er ligt nog net genoeg sneeuw geloof ik...als je maar binnen de banen blijft, haha.
we doen "Guys and Dolls" totally! ik ben een , lach niet, hotbox girl, dus mag ook nog een paar dansjes doen!
maar wordt vast leuk. toedelssss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active