Hannet in the USA!

Rare jongens, die Amerikanen..

Haaaaaay, Ik leef nog!

Sorry dat het zo lang duurde voordat ik weer een nieuwe blog had, maar het is ook allemaal veelste druk hier in amerika! (En dat is best een goed teken toch?) Ik moet even mijn oude blog doorlezen, want ik weet niet meer wat ik allemaal al verteld heb en wat niet! Raar hoe snel je alles weer vergeet hihi.

Oke, ik ben geloof ik afgehaakt bij Oud & Nieuw, dus gaan we daar beginnen!

Oud & Nieuw was raar. Heel raar. Het voelde echt heel erg vreemd, en het was een van de zwaarste dagen van het hele jaar voor mij. De hele sfeer van oud & nieuw hier kennen ze niet, geen vuurwerk, geen oliebollen, niet gourmetten.. Het voelde eigenlijk gewoon als een normale dag. Dus ik had best wel een moeilijke dag! Om vijf uur kreeg Hannet een telefoontje van papa en mama, want het was in Nederland onderhand al 12 uur. En toen moest ik toch echt wel even een traantje laten (ja papa en mama, dat wisten jullie niet heh haha). Sheryl zag ook wel dat ik het moeilijk had, dus die nam me mee uit eten! Dat was dan wel weer heel erg leuk, en lekker. Daarna zou ik met Lily naar een feestje gaan, maar dat ging opeens niet meer door. Maar gelukkig kreeg ik een telefoontje van mijn lieve franse broertje Paul, of ik naar zijn feestje kwam. Dus uitendelijk nog een hele leuke avond gehad! Er waren ook nog twee andere exchange students; Karlijn (Nederland) en Marina (Rusland). Duuus al met al was het nog best een leuke dag! We hebben zelfs kinder champagne gedronken haha.

En toen moesten we weer naar school! Wat ik trouwens helemaal niet zo erg vind, want school hier is eigenlijk best wel leuk! Ik moest mijn schema weeeeer veranderen, want Zoology is helemaal niks haha. Die vrouw begon te praten en ik zat haar echt de hele les aan te gapen met een de gedachte; ‘Waar heb jij het in hemelsnaam over?’ Dus moesten we weer wat anders verzinnen. De school is trouwens wel heel behulpzaam met dat soort dingen, dus dat is wel heel fijn! Oke nieuwe schema;
1. British Literature (nog steeds)
2. Trigonometry (driehoeken jeuuj)
3. Psychology
4. US Government
5. French
6. Physics
7. Choir
Mijn klassen zijn heel leuk, en doordat ik zovaak wissel heb ik ook weer wat nieuwe mensen leren kennen! Haha, en heb ik ook weer een hele boel domme vragen gekregen. (Eten jullie ook mensen in Nederland?) Met andere woorden, ik vermaak me nog steeds goed op school! Ik heb trouwens ook een nieuwe verslaving.. Icecream sandwich! Echt zoo lekker, daar missen jullie echt iets aan in Nederland!

De woensdag na de kerst vakantie hadden we de eerste sneeuwdag! Iedereen was natuurlijk ook te laat, want volgens mij vergeten alle Amerikanen hoe ze moeten rijden als er sneeuw ligt. En ik werd ook heel vreemd aangekeken toen ik vroeg of ze ook winterbanden hebben, haha. Weetje wat me trouwens opvalt, dat bijna iedereen hier in een truck rijd (zo’n echte amerikaanse). Haha echt heel leuk om te zien dat Amerika eigenlijk net zo is als in de film. En er lopen hier altijd heel veel eenkhoorns, je ziet ze echt o-ver-al! en ik nederland heb ik er nog nooit een gezien, raaaaar. En de kikkers hier kunnen op ramen klimmen!! Dat is echt waar!! Mijn grootste nachtmerrie. Ben ik blij dat de kikkers in Nederland niet zo slim zijn. Mijn decaan had me zelfs een verhaal verteld dat hij een keer in Florida was, en toen zat er een kikker op de deur, maar het was geen gewone kikker.. het was een kameleon kikker! En toen viel die op het tapijt, en toen konden ze hem niet weer vinden! Nou ik wist het wel, ik sliep wel in de auto.
Haha oke dat was even een verhaaltje tussendoor.

Ehmm even denken..

Jaaa, we hadden weer een Spirit week! Haha dit keer was het niet voor homecoming, maar voor city tournament! Maar het was wel minder uitgebreid hoor. Maandag hadden we geen school, geen idee waarom maar er was vast weer een president jarig ofzoiets. Dinsdag was twin-day, dus hadden Lily en ik dezelfde kleren aan. Maar ik vond twin-day helemaal niet leuk, want iedereen zag er eigenlijk normaal uit. Woensdag was ‘dress-like-ur-favorite-animal-day’ haha, dat was wel heel leuk. Ennnn ik mocht in mijn pyjama broek naar school! Want ik heb een zebra pyjamabroek. Ik wou echt dat ik dat elke dag kon doen, zit zo lekker. Donderdag hadden we black-day, en vrijdag was white-day en dat is eigenlijk best vanzelfsprekend.
Donderdag was ook de eerste dag van het City Tournament! Ze hebben hier geloof ik city tournament voor elke sport, en het is een toernooi tussen de 4 scholen hier in Springfield. Normaal is het gewoon normaal, maar niet voor basketbal! Want met het basketball toernooi gaat het niet alleen om de eerste plek, maar hebben ze ook een ‘Spirit-Award’ voor de school met de meeste school-spirit. Dus het was een gekkenhuis! (heb wel filmpjes/foto’s). Ze hebben hier allemaal liedjes/yells die iedereen dan doet, en het is gewoon heeeel hard schreeuwen haha. Onze school gaat altijd helemaal voluit, want wij zijn slecht in basketball en we willen toch iets winnen haha. Het was donderdag, vrijdag en zaterdag! En ik geloof dat niemand zondag nog een stem had haha. En we hadden niet eens gewonnen L terwijl ie-der-een zij dat wij moesten winnen! Onze vijand had gewonnen, SHG de katholieke school; en dat maakte het allemaal nog een beetje erger! Haha, ik had nooit gedacht dat ik nog een keer boos zou zijn om een basketball wedstrijd, maar ik was ook boos! Maarja, je doet er niks aan!

Afgelopen maandag waren de musical audities voor onze school musical. Dit jaar doen we ‘Thoroughly Modern Millie’! Er deden 51 mensen auditie, en iedereen was super goed! Ik verwachte er zelf dus niet zo veel van. Eerst werden we in twee groepen gedeeld, de eerste groep moest eerst dansen, en de andere groep ging eerst zingen. Mijn groep moest eerst dansen, en het ging best goed! Het enige probleem is; de musical zit vol met Tapdance! En dat is ongelovelijk moeilijk! Daarna gingen we zingen, en mijn nummer ging heel erg lekker! En toen maakte de pianist een fout, en moest ik het nummer opnieuw beginnen.. FIJN! Haha niet dus, dat maakte me best wel zenuwachtig haha.
De dag erna waren de Call-backs. Dan hangt er een lijst op de theater deur met alle mensen die ze nog een keer willen zien, en voor welke rol ze diegenen willen zien. Ik had 3 call-backs!!! Voor 3 hoofdrollen ook nog! Ik was echt zo super blij! Dus dinsdag naschooltijd moest ik weeeeer op school blijven. Eerst hadden ze de Call-back voor Millie (DE hoofdrol). Er waren 4 meiden geselecteerd, en het duurde geloof ik wel anderhalf uur. We moesten tapdancen, zingen en 2 scenes spelen.. Daarna moest ik 20 minuten wachten voor de andere call-backs. Die waren gelukkig veel sneller over! Voor beide rollen waren ook 4 mensen geselecteerd, en we moesten alleen het nummer zingen en 2 scenes spelen.
Toen moesten we een hele dag wachten tot de lijst op de theaterdeur hing! Haha iedereen was echt helemaal gek aan het worden omdat het zolang duurde, en het is hier op school echt een ‘big-deal’. Dus om 3 uur smiddags hing de lijst er eindelijk! EN HANNET HEEFT EEN HOOFDROL! Jeeeeeej! Het is niet DE hoofdrol, maaar dat had ik ook niet verwacht. Natuurlijk was het wel weer een groot drama bij iedereen die geen grote rol hadden, en iedereen liep de dag erna dus de hele dag te zeuren en te jammeren haha. Welkom in Amerika! Maar ik geloof dat iedereen er nu wel overheen is haha. Het gaat wel heel zwaar worden met oefenen, maar ik weet zeker dat het super leuk gaat worden! Vorig jaar hadden ze namelijk Musical van het Jaar gewonnen, dus dit jaar moet dat weer! (Ja je merkt wel dat de scholen heel erg veel geven om hun sport/muziek afdelingen, het is heel belangrijk dat het allemaal het beste van het beste is!) Het word waarschijnlijk elke avond op school zitten vanaf maart om te oefenen, en dan heb ik ook nog showkoor competities die eraan zitten te komen! Oja had ik trouwens al verteld dat ik het openingsnummer solo mag zingen voor competities? Nou dat mag ik dus! Leuk hehhhhh!

Haha je merkt dus al dat het heel veel muziek is voor mij hier in amerika! Piano spelen, koor, showkoor, en nu dus ook nog de musical.. Maar dat is alleen maar leuk! Betekend wel dat het geen voetbal word deze lente voor Hannet , want dat zou gewoon teveel worden allemaal. En ik ga ook nog eens naar de sportschool hier! Druk druk druk druk…

Ik geloof dat dat alle hoogtepunten wel zo ongeveer waren voor deze maand.. denk ik..

Haha oja weetje wat ik nu aan het doen ben; oma Hannet is een sjaal aan het breien;p haha.
ik wou een nieuwe sjaal kopen, maar ik heb niet zo heel veel geld.. dus ga ik er maar eentje breien haha, best leuk hoor!

Nou, ik plaats wel weer wat nieuwe fotos!
Heeeeel veel liefs uit Amerika!

Xxxx van de kleine bitch..

Reacties

Reacties

Ingemar

Hee Hannet! leuk verhaal en nog leuker dat je die rol hebt gekregen! en dat je 3 back calls had! ze willen jou overal wel inzette geloof ik =).. nou succes met alles waar je mee bezig bent en geniet van dit grote avontuur. voor je t weet ben je weer terug in het "nuchtere" Nederland haha xxx Ingemar

Hannet

Hey Ingemar!:)
Dankje!:) Leuk dat je mijn blog leest!
Ik blijf er van genieten hoor, de tijd gaat ongelofelijk snel! Hoe is het in Assen?:)
Liefs!

Leanne

hee hannetjeeee, heb je nu geen pottenbakken meer dan? haha :). Maar klinkt superleuk met die musical enzo. succes! xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active